luni, 14 martie 2011

Bilantul Responsabilitatii Sociale 2010.

La invitatia lui Dragos Dehelean, voi raspunde la cele patru intrebari cu privire la bilantul responsabilitatii sociale pentru 2010:

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?
Respect Habitat for Humanity, a carei actiune in care sunt implicate persoanele defavorizate este gandita pe termen lung. Si pentru parteneriatele multiple ale acestui ONG cu Vodafone, BCR, Europharm, Western Union, Lafarge, Timken – Fundatia Soros – Primaria Baltesti.
Mai sunt o serie de proiecte ce vizeaza educatia la orice nivel si in orice domeniu, ca de exemplu Dreptul de a citi de la OTP Bank si Start business de la BCR.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate? (te poti referi atat la ce au facut bine, cat si la ce au facut gresit sau la ce nu au facut, desi ar fi trebuit)
Pentru companiile mari si medii suntem doar o piata de desfacere. Momentan. Acesta este motivul pentru care se aloca bani frumosi pentru publicitate si un buget insignifiant pentru CSR. Raportul dintre cele doua bugete este invers proportional fata de nevoile reale ale comunitatii din care fac parte.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011? (te poti referi la: cauzele pe care ar trebui sa le sustina, modul in care ar trebui sa o faca, modul in care ar trebui sa comunice despre asta etc.)
Romania se afla in primii ani de voluntariat. Responsabilitatea sociala necesita timp pentru a schimba mentalitati. In orice loc din tara, exista o sumedenie de cauze pe care ar trebui sa le sustina. Ma refer la orice companie. Daca ar vrea, ar putea sa-si ajute semenii prin sustinerea unor proiecte care sa devina sustenabile financiar, punctual prin donatii si sau sponsorizari. Ma refer si la orice angajat care ar putea sa doneze cel putin cei 2% pentru un proiect in care crede cu adevarat, daca nu ar fi atat de comod si nepasator fata de ceilalti. In fond, CSR depinde de toate partile implicate in orice proiect.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii, in special pe cele de la care cumperi, sa fie mai responsabile in 2011? (in contextul crizei economice, ne intereseaza daca tu personal esti dispus sa recompensezi companiile care se vor implica in rezolvarea unor probleme sociale importante sau sa le sanctionezi pe cele care nu o vor face).
Ca si pana in prezent, voi promova cu drag cauze nobile. Voi avea grija ca, in cazul unui produs/serviciu similar, sa-l selectez pe acela care a adus plus valoare comunitatii respective prin intermediul cel putin a unui proiect.

Niciun comentariu: