vineri, 29 mai 2015

Exercitii pentru stimularea creierului ..

Nu exista persoana care sa nu-si doreasca sa fie mai creativa, sa aiba o memorie mai buna, sa fie mai sensibila si multe altele. Dupa varsta de 23 de ani, creierul uman incepe sa degradeze, iar procesul este imposibil de oprit. Atunci ce putem face? Sa incetinim procesul prin practicarea exercitiilor pentru stimularea creierului. Astfel ne vom bucura de o minte agera si creativa pana la adanci batraneti.

1. Anturaj nou
Mergeti acolo unde nu ati mai fost niciodata ori unde intrati foarte rar. Acesta poate fi un nou parc mare sau magazinul din sectorul vecin.

“Creierul se uzeaza atunci cand nu este folosit”- Bernard Werber

2. Noi arome
Cumparati flacoane cu uleiuri eterice ori alte obiecte aromate. In fiecare dimineata, imediat cum va treziti, inspirati noul miros – acest procedeu va ajuta la “trezirea” creierului.

3. Ochii inchisi
Seara nu aprindeti lumina in apartament – mergeti prin camera dupa memorie. Acest exercitiu va va spori atentia si concentrarea. De asemenea, puteti face dus cu ochii inchisi. Cum nu veti mai vedea nimic, brusc se vor activa celelalte simturi.

4. Schimbati mana pe care o folositi de obicei
Spalati dintii cu mana care e mai putin activa, de exemplu daca sunteti dreptaci, curatiti-i cu stanga, daca sunteti stangaci – cu dreapta. Schimbati cu cealalta mana folosirea mouse-ului.

5. O garderoba noua
Purtati diferite lucruri. Oamenii de stiinta au demonstrat ca, in functie de vestimentatie, omului i se schimba nu doar senzatiile, ci si felul de a gandi.

6. O bucatica dintr-o limba noua
Nu e neaparat sa “chinui” limba pana la nivelul avansat (daca nu aveti nevoie de asta). Puteti sa va limitati la fraze standard: salutari, intrebari simple, raspunsuri. Daca veti putea spune aceste lucruri in 5-7 limbi, acest lucru va stimula foarte mult memoria dumneavoastra. Si mai ales ca, intotdeauna, sa inveti o limba straina la nivel de baza este simplu si interesant.

7. Un drum nou
Mergeti la serviciu (etc) pe un drum nou, necunoscut. Chiar daca aceasta noua cale este mai lunga, nu e nimic grav. Nu numai ca se va reflecta in mod pozitiv asupra siluetei, dar va va si scapa de “cretinismul topografic”.

8. Increderea de sine
Fiti mai increzatori in sine. Chiar daca va propune cineva un loc de munca la care nu va pricepeti, acceptati. Creierul se activeaza, cand nu stiti exact ce trebuie sa faceti.

9. Raspunsuri atipiceRaspundeti la intrebarile standard ne standard. Chiar si la intrebarea “Ce faci?” puteti sa raspundeti cu zeci de diferite raspunsuri – respingeti stereotipurile.

10. Monedele

Invatati-va sa diferentiati monedele de diferite valori numai cu degetele. Acest exercitiu este benefic sa-l faci cand astepti ceva sau pe cineva. Timpul trece mai repede si asteptarea nu mai este asa de apasatoare.

11. Noi reviste
Alegeti revistele si ziarele la care de obicei nu atrageti atentia. De exemplu, daca va place moda, cumparati o revista dedicata economiei. Nu e neaparat sa va preocupati de ceva nou, e destul din cand in cand sa schimbati subiectele pe care le cititi.

12. Televizorul fara sunet
Opriti volumul televizorului si uitandu-va la imagini, incercati sa reproduceti dialogul ori monologul. Daca o sa faceti acest exercitiu impreuna cu prietenii se va primi destul de comic si interesant.

13. O odihna diversificata
Daca la sfarsit de saptamana mergeti in oras, atunci data viitoare mergeti la plimbare in natura. Nu va place sa ascultati muzica? Mergeti la un concert muzical – veti primi o multime de senzatii noi. Daca nu o sa placa deloc, puteti sa plecati in orice moment.

14. Un ritm nouAcest exercitiu poate fi facut intr-o zi libera. Daca de obicei faceti totul lent, incercati sa mariti ritmul de doua ori. Daca nu puteti sta locului nici o clipa, obligati-va sa faceti totul fara graba. Asta cere multa concentrare.

15. Glume
Compuneti noi glume si anecdote – este foarte folositor si antrenant pentru creier. Nu numai ca va stimula activitatea mintala, dar va va dezvolta si abilitatea de a gandi creativ.

sursa- nuaisacrezi.ro via Astrodeva

Niciun comentariu: