Producatorii de anvelope au raspuns nevoilor soferilor prin cercetari ample in vederea imbunatatirii longevitatii cauciucurilor.
Mai stii de momentul in care ai facut o pana cand ai fost cu sotia pe un drum de tara? Ei bine, producatorii de anvelope au dezvoltat recent anvelope care mentin temporar mobilitatea unui vehicul chiar si in momentul in care sunt perforate, permitand soferilor sa aleaga service-ul potrivit pentru a-si repara anvelopa.
Acestea se numesc anvelope runflat pe care le poti regasi si sub denumirea data de producator: SSR, ZP, RFT, EMT, ROF, samd.
Astăzi, pe vehicule sunt folosite trei tehnologii pentru a menține mobilitatea vehiculului chiar și atunci când pneul este perforat. Acestea sunt anvelopele susținute de un sistem auxiliar, anvelope cu auto-etanșare și anvelope autoportante.
Anvelope susținute de un sistem auxiliar
În acest sistem, există un inel de susținere suplimentar atașat pe roată, care poate susține greutatea vehiculului în eventualitatea unei pierderi de presiune. Inserția de rulare are o capacitate de a transporta încărcături grele pe distanțe lungi la viteze mari.
Michelin dezvoltă un nou sistem de anvelope numit PAX. Sistemul necesită o roată modificată și un inel de suport din poliuretan pentru a funcționa. Roata este proiectată pentru a menține anvelopa pe jantă, chiar dacă este îndepărtat tot aerul și se circulă cu 90km/h. Inserția împiedică anvelopa să se prăbușească total pe jantă.
Inelul de sprijin care se potrivește în jurul centrului jantei, susține anvelopa atunci când este dezumflată, astfel încât vehiculul să poată fi condus mai departe. Pentru a putea folosi acest tip de anvelopă este nevoie de un sistem de monitorizare presiune TPMS, care indică pierderea de presiune, astfel încât șoferul să știe că există o problemă.
Pe anvelopele Michelin Runflat ZP se găsește acest tip de tehnologie, ce menține presiunea în siguranță în anvelopă, chiar și în urma unei puncții, până ajungi la destinație.
Sistemele auxiliare permit o manevrabilitate mai bună a mașinii și un șofat mai relaxat indiferent de drum.
Anvelope cu auto-etanșare
Concepute pentru a fixa permanent fisurile de pe banda de rulare, anvelopele cu auto-etanșare prezintă o construcție normală a pneurilor, cu excepția unei garnituri de etanșare în interiorul anvelopei.
Aceste anvelope conțin o garnitură suplimentară în interiorul anvelopei care se sigilează în mod automat în cazul unei găuri mici, datorită unui cui sau a unui șurub. În acest fel, pierderea de aer este împiedicată încă de la început, astfel încât pneul să fie autoreparat permanent sau cel puțin să piardă aerul foarte încet.
Pneurile cu auto-etanșare asigură o sigilare a perforației apărute umplând gaura din banda de rulare odată ce obiectul a fost scos din anvelopă. Aceste anvelope se etanșează imediat ce sunt perforate, atât de mult încât șoferul de multe ori nu conștientizează că anvelopele au avut vreodată vreo problemă.
Tehnologia se numește ContiSeal si a fost dezvoltată de Continental pentru a sigila daunele cauzate de obiectele ascuțite preluate de pe șosea.
ContiSeal e un strat vâscos și lipicios ce se aplică pe interiorul anvelopei în cazul unei perforări, astfel încât schimbarea roții să nu fie necesară, găurile rămânând închise chiar dacă obiectul se desprinde și fisurează anvelopa.
În acest mod, cu anvelopele Runflat Continental, vei putea ajunge la un service auto în timp util.
Anvelope autoportante
Tehnologia se bazează pe un perete lateral armat autoportant. În cazul unei perforări, acest lucru împiedică zdrobirea peretelui lateral între jantă și drum, iar anvelopa nu alunecă de pe margine.
Anvelopele dispun de o structură interioară rigidă capabilă să mențină greutatea vehiculului chiar și atunci când pneul și-a pierdut din presiunea aerului.
Anvelopele runflat Bridgestone si Pirelli sunt realizate cu acest tip de tehnologie, ce sunt special concepute pentru a rezista pe o distanță de 80 de km la o viteză de până la 80km/h cu un sistem autonom de rulare în cazul unei pene.
Anvelopele runflat sunt echipamente standard pentru 12% din vehiculele noi, potrivit datelor oficiale. În timp ce numărul de vehicule disponibile cu anvelope de tip "runflat" s-a triplat în ultimul deceniu, mulți șoferi nu știu de existența lor, de aceea numărul de 12 procente nu s-a schimbat în ultimii patru ani. Anvelope runflat se găsesc ca echipament original pe majoritatea vehiculelor produse de BMW, Mercedes-Benz și Mini.
Cel mai des întâlnit tip de tehnologie runflat folosit astăzi este anvelopa autoportantă. Peretele lateral al anvelopei este puternic întărit pentru a susține autovehiculul atunci când presiunea aerului este scăzută sau anvelopa și-a pierdut totă presiunea.
Afla daca ti se potrivesc masinii tale dupa producator si Latime - Inaltime - Raza - Index viteza.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu