Suntem in anul electoral, cand fiecare trebuie sa ne alegem un primar care sa ne reprezinte cel mai bine interesele, sau cel putin noi speram ca ne va reprezenta interesele noastre, ale poporului de rand. Dupa perioada post-decembrista, asistam si noi la campanii electorale foarte bine puse la punct, si ma refer aici la campaniile electorale pentru alegerea Presedintelui tarii, caci cele locale, cand se aleg primari, sunt mai rezervate in strategiile de imagine, cel putin pana nu demult.
Asistam deja la campanii electorale strategic gandite, de oameni care stiu ce inseamna crearea unei imagini, cunosc tehnicile de manipularea prin mass-media si nu numai, creand astfel o imagine imaculata a unui primar exemplar, pe care toti doresc sa il voteze, poate de multe ori, primarul nostru exemplar nici nu este la curent cu imaginea care i-a fost creata. Strategiile adoptate in campaniile electorale sunt dintre cele mai diverse, folosind deja nu doar metodele clasice, cat si metodele noi, cum ar fi marketingul viral, promovarea tot mai acerba pe internet, SMS si alte tehnici. Observam ca fiecare candidat la primarie are deja propriul sau blog, de unde noi putem sa ne informam cu privire la platforma electorala, la problemele cu care se confrunta municipalitatea si alte probleme care se angajeaza sa le rezolve. Pe langa toate aceste forme de promovare si creare a imaginii candidatului la primarie, un rol foarte important il au si sondajele de opinie care sunt cele care pot manipula cel mai bine opinia publica.
Sondajele de opinie sunt utilizate atat in perioadele preelectorale, oferind clasamente cu privire la preferintele alegatorilor, acestea fiind o forma de manipulare usoara, care pot influenta intr-o masura mai mica sau mai mare optiunea de vot a alegatorilor. In astfel de sondaje, de regula, apar si candidati de rang secund, sugerandu-se astfel ca si acestia sunt eligibili in cursa electorala.
Asadar, noi ca si alegatori, practic alegem candidatul care a stiut sa isi aleaga cea mai buna echipa sa se ocupe de crearea si promovarea unei imagini de om politic orientat spre aegatori si nu spre propriul interes, alegem campania care a avut cel mai mult succes, care ne-a oferit cel mai mult entertainement in campanie: concerte cu formatii indragite, mititei, bere, gratare etc.
Speram totusi ca alesul nostru va urmari cat mai bine interesele alegatorilor, ca nu ne va dezamagi si isi va duce mandatul la bun sfarsit cu efecte pozitive pentru municipalitate.
Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager.
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru http://blog.publiceuroconsulting.ro
Un comentariu:
Sunt foarte recunoscător companiei de împrumut Elegant pentru că m-a ajutat să obțin un împrumut de 600.000 de dolari cu ajutorul ofițerului de împrumut Russ Harry și voi fi întotdeauna recunoscător. Viața mea s-a schimbat, banii mei au fost plătiți, dețin acum o afacere pe care am folosit-o pentru a-mi întreține familia. Vă sunt recunoscător, domnule Russ, și Dumnezeu să vă binecuvânteze. Le puteți contacta pentru asistență financiară prin e-mail: Elegantloanfirm@hotmail.com pentru asistență financiară. / Whats app +393511617486.
Trimiteți un comentariu