reprezinta Standardul International cu privire la Industria Cercetarilor de Piata.
Din ce in ce mai mult se recurge la cercetarea de piata, care a devenit deja o adevarata industrie la nivel global, cei care apeleaza la astfel de studii fiind intreprinderile, guvernele, agentiile de marketing, agentiile de publicitate etc. Acest standard a fost constituit pentru a favoriza coerenta si transparenta in conducerea studiilor, crescand astfel increderea in rezultatele furnizate de aceste studii.
Aceste standarde se constituie pentru a trasa liniile directoare referitoare la modul de planificare, desfasurare, supervizare si transmitere a rezultatelor cercetarii de piata. ISO 20252 reglementeaza toate etapele cercetarii de piata, incepand cu contractul care se incheie intre cele doua parti, si pana la prezentarea rezultatelor obtinute in urma efectuarii studiului.
ISO 20252/2006 a fost constituit de catre ISO/TC 225, care a fost creat la initiativa Federatiei Europene a Asociatiilor de Profesionisti din domeniul studiilor de piata (EFAMRO). Aceste standarde au fost elaborate pentru a administra si realiza studii de piata la nivel global, sub incidenta acelorasi linii directoare, pentru a se asigura ca metodele de lucru vor fi omogene si comparabile, rezultatele lor putand fi compatibile la nivel mondial.
Prin aceste standarde, totodata se doreste a se stabili reputatia in domeniul cercetarilor de piata, a compatibilitatii rezultatelor la nivel global, dar si pentru imbunatatirea continua a modalitatilor de aplicare a studiilor.
Asadar, cercetarea de piata reprezinta tot mai mult o industrie aplicabila la nivel global, tot mai multe firme bazandu-se pe astfel de studii.
Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager.
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru http://blog.publiceuroconsulting.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu