Head-hunting-ul este un proces de cooptare a angajatilor doriti in propria-ti corporatie - spun corporatie, deoarece la inceputurile sale, head-hunting-ul era utilizat cu precadere de marile corporatii din tarile dezvoltate, acest proces luand un avand si spre tarile Est-Europene, chiar si in companiile mai mici, care au inteles ca e nevoie de angajati performanti, astfel ca isi permit sa investeasca mai mult in procesul de recrutare.
Head-hunting-ul nu este un simplu proces de recrutare, care implica crearea ofertei de munca, selectia CV-urilor venite, programarea candidatilor care corespund cerintelor la un prim interviu si angajarea candidatului potrivit. Head-hunting-ul, este folosit de regula pentru pozitiile de middle management sau top management. Managerul unei companii se adreseaza unei agentii specializate in head-hunting, ii face o lista cu angajatii de la firmele concurente, despre care stiu ca sunt foarte buni in domeniul lor, spunandu-i head-hunter-ului ca pe unul dintre aceia ii doreste in compania sa, platind astfel un comision agentiei de head-hunting. Pentru ca head-hunterii sa aiba succes in aceasta "vanatoare de capete", oferta salariala a companiei care doreste candidatii respectivi, trebuie sa fie cu cel putin 20% mai mare decat ceea ce are omul espectiv in prezent.
Din cele prezentate mai sus, ne dam seama ca procesul de vanatoarea nu este unul simplu, si nu se desfasoara pe o perioada relativ scurta de timp. Acest proces implica mult efort si multa implicare din partea agentiei de head-hunting, care trebuie sa adune informatii despre persoanele vizate, head-hunter-ul sa aiba o foarte mare putere de persuasiune, sa posede abilitati de comunicare, sa fie diplomat si inarmat cu foarte multa rabdare, dar nu trebuie sa piarda din vedere scopul sau. Acest proces in care candidatul vizat trebuie convins sa isi lase postul detinut in prezent, in favoarea noii oferte, se desfasoara de regula intr-un ambient placut, linistit, departa de ochii lumii, la o cafenea eleganta, cu clientela distinsa.
Chiar daca procesul de head-hunting este mai costisitor si se intinde pe o perioada mai lunga de timp, veti avea siguranta ca ati angajat candidatul pe care il doriti si de care firma Dvs. are nevoie, deoarece acesta nu vine numai cu o experienta pe un post similar, dar si cu un bagaj de cunostinte legate de concurentul Dvs. si de sistemul de management practicat de acestia.
Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru: http://www.publiceuroconsulting.ro
Un comentariu:
Lucrez cu o companie destul de mare de profil, iar 90% din activitate are loc in afara tarii, respectiv in UK. Vreau sa mentionez ca, desi - intr-adevar - numarul candidatilor pentru job-uri, in general, a scazut, acelasi lucru se poate spune si despre pregatirea lor. Este un fapt demonstrat ca oamenii prezinta mult mai putina seriozitate, mai putine cunostinte, iar experienta lor tinde sa fie din ce in ce mai putin relevanta.
Ca niste observatii suplimentare, as dori sa adaug textului de mai sus ca - din nefericire - deseori practicile de headhunting sunt foarte prost intelese. Tinta finala sunt, intr-adevar, posturi de executive management, pentru ca acestea sunt cele mai bine platite, si pentru ca de aici se poate scoate un comision mai substantial, dar clientii tind sa acorde un termen mult prea scurt firmelor de headhunting, si deseori nu prezinta seriozitate in deciziile si angajamentele pe care le iau. Si asta o spun din experienta, intrucat lucrez pentru o firma de profil care activeaza in mod special pe piata din UK - si deseori am intalnit situatii extrem de dezamagitoare cu privire la clientii din partea de Est a Europei (in mod special).
Pentru cine este interesat de procesul de management "in-action", sau doreste mai multe informatii, nu ezitati sa ne contactati.
Trimiteți un comentariu