miercuri, 16 iulie 2014

Start-up sanatos: doi tineri fac 350.000 de euro din remodelare corporala, noua tendinta in fitness.

Doi antreprenori romani, pasionati de remodelare corporala si fitness, au lansat programul Limitless, prin care romanii se pot antrena, in prezenta instructorilor, atat la nivel antrenament fizic cat si nutritional si motivational. Dupa o investitie initiala de 40.000 de euro, locurile sunt ocupate 100% luna de luna.

Programul de remodelare corporala Limitless are doi fondatori care activeaza si ca angajati in cadrul companiei. Primul – Valentin Vasile care a fost si creatorul ideii detine o expertiza de peste 15 ani in domeniul remodelarii corporale si Andra Munteanu – care a dezvoltat inca de la inceputurile proiectului modelul de business.

Valentin Vasile este unul din cei mai prestigiosi specialisti in remodelare corporala din tara. Prin crearea programului Limitless la finalul anului 2011 Valentin este un pionier al industriei, fiind prima persoana care a initiat crearea unui program de remodelare corporala care sa abordeze sinergic atat componenta de antrenament, cat si pe cea de nutritie si motivatie. “Pana la acel moment consumatorul roman putea avea acces la toate aceste componente doar daca le aborda separat, lucru care scadea eficienta procesului de remodelare corporala si incetinea atingerea obiectivelor chiar si cu 50%”, spune Valentin.
Valentin este de asemeni autorul bestseller-ului “Stil de viata, nu dieta!” tiparit pana in prezent in aproape 7000 de exemplare.

Cel de-al doilea fondator al companiei – Andra Munteanu – are un background de mai bine de 8 ani in societatea civila, in care a activat la inceput ca voluntar iar ulterior ca membru al mai multor echipe si chiar initiatorul a multiple proiecte. Formarea sa profesionala este in domeniul relatiilor publice, iar prima sa initiativa de antreprenoriat care a generat venituri a avut-o la varsta de 18 ani.
Provocari ale proiectului

Principala provocare a proiectului este educarea publicului tinta si punerea pe picioare a intregului business fara a detine suma necesara investitiei si fara a vinde actiuni catre potentiali finantatori.

Educarea publicului tinta are ca sursa faptul ca industria de fitness din Romania, chiar daca este inca intr-un stadiu incipient de dezvoltare, ofera deja coplesitor de multe solutii la necesitatea remodelarii corporale, dintre care o mare parte din aceste servicii/produse sunt lacunare si pe termen mediu si lung pot pune in pericol sanatatea persoanei care apeleaza la acestea.

“Un exemplu in acest sens sunt dietele restrictive si promotorii acestora, o mare parte din tratamentele corporale care promit slabirea (ex. electrostimularea), clasele de aerobic suprasaturate cu prea multi participanti pe care instructorul nu ii poate supraveghea si atunci riscul accidentarilor creste exponential”, sustine Valentin Vasile.

“In prima faza au fost necesare mai multe initiative de educare a publicului despre cum ar trebui sa se desfasoare in mod sanatos un proces de slabire/ definire/ cresterea calitatii musculare, despre faptul ca alimentatia si antrenamentul au un efect sinergic si ca pentru rezultate maxime nu pot fi gandite altfel decat impreuna si nu separate, despre faptul ca pe termen mediu si lung e vital ca biomecanica miscarilor de fitness sa fie executata corect, precum si despre faptul ca ‘efectul yo-yo’ este o inventie a departamentelor de marketing din industriile de wellness/ beauty si chiar a industriei alimentelor dietetice sau ‘low-fat’”, continua el.

In realitate, efectul yo-yo nu exista. Exista doar recapatarea greutatii initiale care este o consecinta fireasca atunci cand persoana in cauza se reintoarce la obiceiurile sale culinare care ii adusesera si in prima faza acel surplus de grasime corporala. “Unul din obiectivele programului Limitless este ca pe langa faptul ca toti membrii comunitatii trebuie sa isi atinga obiectivele pe care si le-au setat, atunci cand ies din program acestia vor avea cunostintele de baza de nutritie si de antrenament necesare astfel incat sa isi mentina rezultatele pe termen lung”.

Cea de-a doua provocare a tinut de faptul ca fondatorii nu au detinut investitia initiala (aproximativ 40.000 de euro). Totusi, acest lucru s-a dovedit a fi o oportunitate in momentul in care cei doi impreuna cu echipa lor au decis sa initieze o actiune de crowdfunding in comunitatea de clienti pe care o formasera anterior. Daca actiunea de crowdfunding urma sa aiba success, nu numai ca vor fi avut capitalul necesar pentru a deschide un studio privat dedicat programului, dar acest lucru ar fi insemnat si o validare a produsului de catre publicul tinta. In decembrie 2013 actiunea de crowdfunding s-a incheiat cu succes, iar ianuarie 2014 a fost prima luna de functionare a studio-ului.

Are succes programul?
Citeste mai mult pe Wall-Street.ro.

Niciun comentariu: