Intrucat pneurile reprezinta singurul contact intre masina si suprafata de rulare.
O faci pentru a avea o calatorie in siguranta a pasagerilor.
Si pentru o uzura uniforma a pneurilor.
Si pentru eficientizarea consumului de combustibil.
Pentru ca fiecare milimetru de cauciuc te ajuta sa franezi in siguranta.
O poti face usor ori de cate ori te opresti la benzinarie pentru realimentarea cu combustibil.
Daca este masina firmei, poti verifica care sunt presiunile corecte in pneuri din manualul de service al masinii care se afla de obicei la bordul masinii. La autoturismele noi, acestea pot fi gasite pe un sticker lipit pe cadrul sasiului cand deschizi usile, sau se afla pe clapeta de umplere a rezervorului.
O roată umflata prea mult inseamna o suprafata de contact mai mica cu drumul, ducand la o distanta mai mare de franare si la o uzura mai mare a centrului benzii de rulare.
O roata umflata prea putin are un impact asupra aderentei masinii, ducand la o uzura mai mare a flancurilor si sansa de a face pana fiind mult mai mare.
Cel mai probabil, anvelopele tale au si elemente care marcheaza gradul de uzura. De obicei sunt cate 6 pe fiecare pneu. Daca acesti indicatori sunt uzati, atunci este timpul sa-ti schimbi pneurile.
Reactia la franare este un element important al performantei anvelopei in conditii de umiditate si este esentiala pentru siguranta. Diferenta la distanta de franare dintre avelopele de clasa A si G poate ajunge pana la 30%*. De exemplu, pentru un autoturism care se deplaseaza cu 80 km/ora, acest lucru poate insemna pana la 18 m in cazul franarii totale in conditii de umiditate.
Mai multe detalii despre eticheta europeana AICI.
Aceasta eticheta contine informatii despre trei criterii importante care constituie baza evaluarii performantei anvelopei:
- aderenta pe teren umed,
- eficienta consumului de combustibil,
- zgomotul exterior.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu