Pentru ca fiecare persoana pe care o angajati sa devina eficienta pentru firma in cel mai scurt timp, este absolut necesar sa-i ajutati pe nou-veniti sa treaca prin procesul de integrare in organizatie.
Integrarea profesionala este procesul prin care noul angajat se identifica atat cu structura, cat si cu obiectivele firmei in care lucreaza.
Integrarea inseamna realizarea conformitatii dintre competentele, abilitatile, aspiratiile angajatului si caracteristicile postului. In acelasi timp, prin integrare se realizeaza compatibilizarea trasaturilor comportamentale ale noului angajat cu cele ale colegilor si ale sefilor ierarhici.
Un angajat este considerat integrat in munca pe care o desfasoara, in grupul/echipa sa ori in organizatie daca:
- este performant (competent profesional, sociabil si loial organizatiei);
- resimte satisfactie in urma obtinerii performantei.
Procesul integrarii depinde pe de o parte de noul angajat si, pe de alta parte, de gradul in care acesta este acceptat de grupul in care urmeaza sa-si desfasoare activitatea.
Folositi programele de integrare profesionala pentru a atinge urmatoarele obiective:
- adaptarea persoanelor nou-angajate la cerintele posturilor pe care acestea urmeaza sa le ocupe;
- adaptarea angajatilor care si-au schimbat locul de munca sau care trebuie sa se acomodeze noilor caracteristici ale locului de munca pe care il ocupa.
Scopurile integrarii profesionale sunt urmatoarele:
- familiarizarea angajatului cu noile conditii de munca;
- stabilirea regimului normal de comunicare intre noii angajati si ceilalti salariati;
- crearea unei atmosfere de siguranta, confidentialitate si de apartenenta pentru cei intrati in sistem;
- realizarea coeziunii sociale (facilitarea acomodarii noului angajat cu grupul de munca).
Cum sa demarati corect procesul integrarii angajatilor
Pentru a avea succes in procesul integrarii unui nou angajat, trebuie sa-l conduceti, sa-l indrumati, sa-l monitorizati si sa-i ofere informatii detaliate referitoare la:
- obiectivele organizatiei;
- structura organizatiei si cum functioneaza aceasta;
- cum se realizarea comunicarea in organizatie;
- caracteristicile departamentului si locului de munca;
- structura grupului de lucru;
- rolul postului in organizatie;
- legislatia muncii in vigoare;
- prevederile regulamentului intern al firmei;
- fisa postului din cele 101 MODELE de FISE de POST elaborate de specialisti
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu