In zilele noastre este tot mai greu sa creezi o campanie de marketing care sa aiba efectul scontat, care sa ajunga la consumatori cat mai usor si cu cat mai putine costuri. Care ar fi cauzele? O principala cauza ar fi faptul ca firmele nu isi eficientizeaza activitatile legate de elaborarea planului de marketing, de cercetarea de birou si de teren, cu alte cuvinte, principala cauza este lipsa personalului calificat in crearea si promovarea unui brand. O alta cauza la fel de importanta ar fi evolutia si totodata inmultirea canalelor de promovare (Televiziuni, radio, presa scrisa etc), ceea ce duce la impartirea preferintelor consumatorilor in topul preferintelor. De exemplu, daca dorim sa lansam o campanie de promovare pentru un anumit produs, in primul rand trebuie sa stabilim publicul caruia ne adresam. Pentru a fi siguri de reusita campaniei, trebuie sa avem in vedere toate canalele de promovare, sa vedem la fiecare profilul cititorului, ascultatorului etc. Pentru a atinge intregul public vizat, e de preferat sa alegem mai multi furnizori atat din presa scrisa, cat si din radio, televiziune etc., ceea ce duce la cresterea costurilor de promovare.
Citind cele scrise mai sus, putem concluziona ca nu putem realiza o campanie de marketing eficienta cu bani putini. Nimic mai fals. Putem avea o companie de marketing eficienta, singura problema este sa stim cum sa o facem. Pentru ca marketingul sa aiba succes, este nevoie sa se respecte anumite reguli, pe baza carora sa se poata construi o imagine a produsului/serviciului pe care dorim sa il promovam. Astfel,
* fiecare marketer trebuie sa gandeasca precum un client sau un potential client, sa se intrebe ce caracteristici ale produsului/serviciului ar trebui sa inbunatateasca, sau ce ar trebui sa aduca in plus pentru a-l face cat mai competitiv;
* fiecare firma trebuie sa desemneze pe cineva din interiorul firmei pentru a discuta cu clientii, pentru a afla ce ii multumeste sau ce ii nemultumeste la produsul/serviciul pe care il folosesc, aceste informatii fiind foarte importante pentru companie, pentru confirmarea suspiciunilor sau testarea presupunerilor in legatura cu piata;
* in cazul in care bugetul de marketing este redus, departamentul intern de marketing ar trebui sa se ocupe de problemele legate de studierea pietei, publicitate, proiectare sau marketing; neapeland la serviciile unei agentii specializate de marketing, firma economiseste astfel bani, dar totusi ramane o singura problema - departamentul intern de marketing sa stie sa faca aceste lucruri cu maxima eficienta si cu costuri reduse;
* o alta regula importanta este usurinta cu care consumatorul percepe mesajul pe care dorim sa il tramsmitem, reclame simple, care nu contin zeci de imagini si caracteristici ale produselor/serviciilor, toate comprimate intr-un sfert de pagina etc.
Acestea sunt principalele puncte pe care un marketer trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incepe promovarea unui produs/serviciu. Plecand de la aceste etape, isi poate construi campania de marketing, utilizand toate canalele de transmitere a mesajului, canale mai costisitoare, sau mai putin costisitoare. Dintre metodele mai putin costisitoare amintim marketingul viral, guerilla marketing, marketingul direct, metode prin care mesajul ajunge direct la consumator, sau la potentialul consumator, fara prea mult efort financiar.
Putem avea o campanie de marketing eficienta si cu costuri reduse, totul este sa fie facuta cum trebuie, si sa se respecte anumiti pasi esentiali care trebuie urmati in marketing.
Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager.
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru http://blog.publiceuroconsulting.ro
luni, 30 iunie 2008
Cum putem avea o campanie de marketing eficienta cu buget mic.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
(Re)Descoperim RO
5G
abonare
accesorii
accidentare
accounting
aerobic
affairs
Afiliat
ajutor de bucatar
amenda
animal
anticelulitic
antiinflamator
antrenor
antreprenor
anvelope
aparat
apicol
Apple Pay
aranjament
argan
asigurare
audiobook
auto
autodezvoltare
automatizare
bebe
bestseller
bijuterii
bila
bilet
bio
Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri
BMW
booking
brad
bratara
BT Pay
buchete. Craciunite
Bucuresti
burnout
bursa
business
cadastru
cadouri
calatorie
call
calmant
camera
campanie
canapele
cancer
card
carduri
carte
carte identittate
cash
cazier judiciar
ceai
cel mai - cea mai - cei mai - cele mai
celulita
cilindru de spuma
clienti
clipuri
coach
coafura
colectie
color
coltar
comunicare
concediu
concurs
contabil
contactless
coplata
coronite
Craciun
creativ
creative
credit
creier
crud
culturale
cumparaturi
curatare
curs
d'ale gurii
dacia
de testat
diabet
dictionar
dieta
din ciclul "Atzatza spiritele"
Din ciclul D'ale vietii
dispozitiv
diuretic
diurna
donatie
drept.
Drogurile
drumetie
economie
electric
EMS
engleza
esarfa
esential
excavator
facebook
fara reteta
fashion
ficat
finante
Fitbit Pay
fizica
flexibilitate
floral
flori
foam roller
fond
formator
fotbal
fotolii
gadget
galaxy note
Garmin Pay
GDPR
germana
global
gps
gratuit
grup
gym
hairstylist
hemoragii
hot news
HR
Huawei
ID
IHTIS
ilegal
Ilfov
imagine
imbracaminte
imobiliare
impozit
impozite
imprumut
incaltaminte
infoSTB
insuficienta cardiaca
internship
intima
inventions n gadgets
jobs
joc
kit
la baie
laptisor de matca
lenjerie
Lenovo
magazin online
management
manuka
mar
marketing
masca
matase de porumb
mecenat
medicamente
Medicina Pentru Toti
mediu
menopauza
menstruatii
miere
mobilier
mobilitate
model
momente
motion
mouse
multigroom
multimedia
music
natural
nerambursabil
neuroplasticitate
newsletter
ocazie
ochi
odihna
off-road
ONG
online
Orange
par
parcare
Parking
pastura
pat
permis conducere
persoana
PFA
PFI
philips
piele
pietre la rinichi
pilates
plan de afacere
plata
platforma
pneuri
polen
popcorn
porumb
postari
postura
premii
primul
privata
pro
produs
program
prostata
psoriazis
radio - TV
raliu
rapid
RCA
records
redirectionare
reducere
registrul
relaxare
reparare
restituire
resursa
retur
ride-sharing
ridicare
rochie
rola
romania
romantice
rovinieta
rulou
S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila
salariu
sales
saltele
sampon
samsung
sanatate
sarbatori
sare
scaune
scoala
scubadiving
Seinfeld
servicii
set
slabit
smartphone
smartwatch
SMS
Social alert
social media
sociale
software
somn
spa
spatiul privat virtual
speciale
sponsorizare
sponsorizari
sport
spring
SPV
start-up nation
STB
supravietuire
tableta
talent
tapiterii
taxa
taxe
teatru
tehnica
tensiune
terapeut
tichete
tombola
tonic
Trafic alert
trainer personal
trans fat
tratament
trekking
tren
tuns
ulei
umanitar
united
useful
vara
vedere
veterinar
video
webinar
weekend
wella
workshop
zahar
zbor
zilier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu