In primul rand nu trebuie sa uitam in nici un fel faptul ca o companie inseamna in primul rand oameni! Succesul companiei tine de capacitatea atragerii celor mai performanti angajati in domeniul in care compania isi desfasoara activitatea. In acest sens trebuie sa existe o corelatie intre ceea ce ofera compania si ceea ce este viitorul angajat. Intre cele doua entitati trebuie sa existe complementaritate astfel incat sa nu apara momente de disensiune si contradictie intre interesele angajatului si interesele companiei.
Nu mai se poate da importanta atitudinii conform careia doar cei aflati la conducere au dreptate, subordonatii nu mai sunt masini de executat lucruri, acum inclusiv ei trebuie sa participe la luarea deciziilor din cadrul organizatiei pentru a asigura un mediu creativ si integrant!
Valoarea profesionala nu cauta doar recompense materiale, mai mult de atat oamenii valorosi cauta implinire profesionala printr-o munca interesanta, potrivita experientei si aptitudinilor detinute. Oamenii valorosi cauta companii in care sunt motivati si sustinuti in dezvoltarea personala si profesionala de managerii lor, locuri de munca in care se pune pret pe apreciere si pe importanta lucrului bine facut!
La randul lor, managerii valorosi vor inspira incredere si respect angajatilor lor si astfel se va crea o ambianta placuta si potrivita pentru desfasurarea unei activitati eficiente in interes mutual.
Succesul organizational va aparea in scurt timp deoarece angajatii sustinuti si apreciati de managerii lor pot genera rezultate remarcabile.
Mediul business complex si multitudinea concurentilor determina o noua atitudine de incredere si consideratie fata de angajati deoarece:
• Managerii nu mai pot conduce singuri
• S-a schimbat felul de a gandi al angajatului si comportamentul acestuia
Putem spune ca nu mai este la moda a lucra la aceeasi companie toata viata. Locul de munca se poate schimba pentru o alta activitate mai interesanta, pentru un pachet compensator mai atractiv sau pentru un sef mai bun. Traim intr-o era informationala, in cadrul careia succesul in afaceri necesita resurse umane inteligente, creative si cu initiativa.
Sa pierzi oameni valorosi poate determina o scadere a incasarilor, clienti mai putini, o mai slaba ofertare sau o imagine proasta in mediul business.
Tendintele de imbatranire a populatiei la nivel mondial ne duce cu gandul la faptul ca resursa umana valoroasa este tot mai greu de inlocuit, granitele sunt deschise si oportunitatile enorme. Oamenii valorosi nu se vor uita ca trebuie sa plece intr-o alta tara sau intr-o alta companie pentru a deveni ceea ce isi doresc cu adevarat.
Pentru a mentine angajatii valorosi managerul trebuie sa devina constient de cateva mici dorinte ale acestora: perfectionare continua, indrumare pentru a creste performanta, apreciere, drept la replica, respect,
incredere si sa li se dea ocazia sa fie utili cu ceea ce fac !
Cu siguranta angajatii valorosi doresc sefi pe masura, de la care sa aiba ce invata. Talentul de conducator se dobandeste cu atentie, cu rabdare, prin munca si straduinta continua!
Mult succes pentru a deveni ceea ce ti-ai propus: un angajat valoros sau de ce nu un manager de calitate!
Iulia VESA
Online Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu