Stim cu totii ca cercetarea de piata este un studiu aplicat unor subiecti care fac parte dintr-o colectivitate, pentru a afla diverse pareri, stari, necesitati ale persoanelor supuse unui chestionar. Pentru a fi siguri ca subiectii vor participa activ si vor raspunde corect la intrebarile adresate, cercetatorii adesea recurc la inducerea unor stari emotionale, transmise prin chestionar.
Starile emotionale pot fi incluse intr-un chestionar prin prisma a cel putin 4 abordari, si anume:
* cercetatorul poate impune circumstantele in care aceste stari emotionale vor fi incluse in chestionar;
* starile emotionale pot sa apara indirect, fara ca cercetatorul sa fi controlat acest lucru, caz in care subiectii pot reactiona mult mai natural, venind de la sine raspunsul, nu ca in cazul in care aceasta stare ii este indusa fara vointa lui;
* subiectilor li se cere sa-si mentina emotiile, trasaturile sau tulburarile emotionale, acestea fiind considerate astfel variabile independete de catre cercetatori;
* subiectilor li se cere sa isi imagineze o stare emotionala, sau sa isi aminteasca o situatie in care au trait o anume stare emotionala.
De ce sunt necesare aceste stari emotionale, de ce se folosesc de inducerea unor astfel de stari cercetatorii, si cum putem deduce faptul ca starile pe care le simtim in momentul anchetei ne sunt induse, sunt intrebari pe care nici nu credeam ca trebuie sa ni le punem.
Unele chestionare informeaza subiectii despre faptul ca obiectul cercetarii implica si o serie de efecte asupra starii lor emotionale, aceastea fiind foarte putin probabile ca vor fi deduse. In alte chestionare vom vedea ca se incearca sa se deterioreze starile actuale ale subiectilor prin modalitati foarte subtile si greu de dedus, prin diferite mijloace impuse de cercetatori.
De multe ori, insa necesita foarte multa atentie si precizie din partea subiectului chestionat, astfel de stari induse, pot fi descoperite, prin simpla prezenta a unor intrebari cadru, legate de anumite emotii, stari, care sunt puse atat inainte, cat si dupa procedura de chestionare. De multe ori insa, cercetatorii iau in calcul aceasta marja de eroare, rezolvand situatia prin manipularea subtila a subiectului. Manipularea la intamplare a subiectului, se face in acelasi mod in care se numesc aleatoriu si subiectii chestionati, tocmai pentru a genera dovezi clare in privinta starilor emotionale ale celor chestionati.
Pana data viitoare, va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager.
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
Va invitam sa vizitati blogul nostru: http://blog.publiceuroconsulting.ro
duminică, 1 iunie 2008
Modalitati de includere a starilor emotionale in cercetarea de piata
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
(Re)Descoperim RO
5G
abonare
accesorii
accidentare
accounting
aerobic
affairs
Afiliat
ajutor de bucatar
amenda
animal
anticelulitic
antiinflamator
antrenor
antreprenor
anvelope
aparat
apicol
Apple Pay
aranjament
argan
asigurare
audiobook
auto
autodezvoltare
automatizare
bebe
bestseller
bijuterii
bila
bilet
bio
Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri
BMW
booking
brad
bratara
BT Pay
buchete. Craciunite
Bucuresti
burnout
bursa
business
cadastru
cadouri
calatorie
call
calmant
camera
campanie
canapele
cancer
card
carduri
carte
carte identittate
cash
cazier judiciar
ceai
cel mai - cea mai - cei mai - cele mai
celulita
cilindru de spuma
clienti
clipuri
coach
coafura
colectie
color
coltar
comunicare
concediu
concurs
contabil
contactless
coplata
coronite
Craciun
creativ
creative
credit
creier
crud
culturale
cumparaturi
curatare
curs
d'ale gurii
dacia
de testat
diabet
dictionar
dieta
din ciclul "Atzatza spiritele"
Din ciclul D'ale vietii
dispozitiv
diuretic
diurna
donatie
drept.
Drogurile
drumetie
economie
electric
EMS
engleza
esarfa
esential
excavator
facebook
fara reteta
fashion
ficat
finante
Fitbit Pay
fizica
flexibilitate
floral
flori
foam roller
fond
formator
fotbal
fotolii
gadget
galaxy note
Garmin Pay
GDPR
germana
global
gps
gratuit
grup
gym
hairstylist
hemoragii
hot news
HR
Huawei
ID
IHTIS
ilegal
Ilfov
imagine
imbracaminte
imobiliare
impozit
impozite
imprumut
incaltaminte
infoSTB
insuficienta cardiaca
internship
intima
inventions n gadgets
jobs
joc
kit
la baie
laptisor de matca
lenjerie
Lenovo
magazin online
management
manuka
mar
marketing
masca
matase de porumb
mecenat
medicamente
Medicina Pentru Toti
mediu
menopauza
menstruatii
miere
mobilier
mobilitate
model
momente
motion
mouse
multigroom
multimedia
music
natural
nerambursabil
neuroplasticitate
newsletter
ocazie
ochi
odihna
off-road
ONG
online
Orange
par
parcare
Parking
pastura
pat
permis conducere
persoana
PFA
PFI
philips
piele
pietre la rinichi
pilates
plan de afacere
plata
platforma
pneuri
polen
popcorn
porumb
postari
postura
premii
primul
privata
pro
produs
program
prostata
psoriazis
radio - TV
raliu
rapid
RCA
records
redirectionare
reducere
registrul
relaxare
reparare
restituire
resursa
retur
ride-sharing
ridicare
rochie
rola
romania
romantice
rovinieta
rulou
S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila
salariu
sales
saltele
sampon
samsung
sanatate
sarbatori
sare
scaune
scoala
scubadiving
Seinfeld
servicii
set
slabit
smartphone
smartwatch
SMS
Social alert
social media
sociale
software
somn
spa
spatiul privat virtual
speciale
sponsorizare
sponsorizari
sport
spring
SPV
start-up nation
STB
supravietuire
tableta
talent
tapiterii
taxa
taxe
teatru
tehnica
tensiune
terapeut
tichete
tombola
tonic
Trafic alert
trainer personal
trans fat
tratament
trekking
tren
tuns
ulei
umanitar
united
useful
vara
vedere
veterinar
video
webinar
weekend
wella
workshop
zahar
zbor
zilier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu