de Cecilia Caragea, fondator ARENA Communications, BRANDER si DACIC COOL
În mod firesc, publicul are nevoie de explicaţii reale, corecte şi, în acelaşi timp, pe înţelesul lui. Ne confruntăm mereu cu noi simptome şi afecţiuni şi vrem să înţelegem ce e cel mai bine de făcut. În fiecare zi, apar noi medicamente, noi tratamente sau proceduri de investigaţie sau de intervenţie. Este important să înţelegem care sunt avantajele, dar, în egală măsură, care sunt riscurile. Este o comunicare ce trebuie să decurgă corect dinspre producătorul şi distribuitorul de medicamente către public, dar, în egală măsură, şi către medic şi farmacist, căci zilnic se înregistrează noi rezultate semnificative în urma studiilor şi cercetărilor întreprinse în lumea largă. Şi aici discutăm atât de medicamentele propriu-zise, ce necesită o reţetă eliberată de medic, precum şi de restul medicamentelor, de sinteză sau de cele naturiste, pe care ni le putem cumpăra singuri de la farmacie, fără a avea nevoie de vreo reţetă.
În egală măsură, este importantă comunicarea largă dinspre medic, dinspre clinicile de stat sau cele private către public. În momentul în care ne confruntăm cu o afecţiune, se ridică o problemă serioasă - cui ne adresăm? În Germania, există clinici ultraspecializate, care tratează, de exemplu, doar genunchiul sau doar umărul, dar în acea problemă excelează cu adevărat! La noi, fiecare tratează aproape tot, dar, evident, fiecare îşi are propria specializare, tratează probleme în care este, poate, cel mai bun şi altele pe care, de asemenea, le poate trata. Însă, de multe ori, avem cu adevărat nevoie de excelenţă. Şi atunci este important să ştim unde trebuie să o căutăm.
Nu mai puţin important este faptul că pentru vindecare, în afară de competenţa medicului, mai este necesară şi încrederea pacientului. Iar aceasta trebuie construită, cu grijă, din timp. Încrederea se câştigă prin competenţă şi rezultate, dar, în egală măsură, şi printr-o comunicare corectă şi convingătoare. Iată de ce comunicarea în domeniul sănătăţii joacă astăzi un rol atât de important pentru toţi actorii implicaţi. Pentru producători şi pentru farmacişti, pentru medici şi pentru clinicile medicale, dar mai ales pentru publicul larg. Faptul că publicul este conştient de importanţa acestei comunicări este demonstrat de interesul tot mai mare acordat materialelor serioase, în măsură să-l lămurească cu privire la problemele lui de interes. Şi tot mai mulţi dintre cei care activează în domeniul produselor sau serviciilor de sănătate au început să înţeleagă faptul că reclama, chiar dacă îşi păstrează un rol important, nu este nici pe departe suficientă. Astfel, tot mai des, aceştia simt nevoia să comunice real, corect şi deschis cu publicul.
A te implica în acest demers reprezintă o adevărată provocare, pentru că este, probabil, domeniul cel mai sensibil şi care îţi pretinde o maximă responsabilitate. Dar tocmai de aceea este o provocare menită să-ţi ofere satisfacţii mult mai mari. Pentru că te obligă, în fiecare clipă, să te depăşeşti pe tine însuţi. Să studiezi, să te informezi, să verifici şi să găseşti de fiecare dată formele optime de comunicare. Nu sunt suficiente bunele intenţii, sunt necesare competenţele pe care trebuie să le pui în joc. Şi de reuşita ta depinde, în acest caz, nu satisfacţia sau bucuria cuiva în căutare de divertisment, de o ţinută cochetă sau de un produs cosmetic special, ci chiar sănătatea şi, uneori, chiar viaţa unui om. E o altă responsabilitate, dar şi o cu totul altă mulţumire. Iar căile de comunicare sunt multiple. De la întâlnirile directe cu publicul ţintă, cu farmacişti sau cu medici, la prezentările realizate cu sprijinul radioului sau a televiziunii, a revistelor şi - nu în ultimul rând - a dialogului direct în mediul virtual, ai la dispoziţie nenumărate căi şi modalităţi de comunicare. Trebuie să vezi însă mereu cum le combini şi, în special, cum şi ce comunici. Este dificil, aş spune chiar foarte dificil, dar trebuie să recunosc faptul că nimic nu egalează gândul că ai reuşit şi tu să-i ajuţi pe cei aflaţi în suferinţă să găsească soluţia optimă pentru propriile lor probleme. Şi nu mă refer aici la acea speranţă sau iluzie că demersul tău şi-a atins ţinta, ci la mesajul direct al celor ce ţin să-ţi mulţumească. Realizarea unei comunicări corecte şi eficiente între specialişti şi publicul larg, pe aria atât de vastă a problemelor de sănătate, cred că trebuie să constituie, astăzi, o prioritate, importantă pentru fiecare dintre noi.
Sursa: Business Woman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu