viataverdeviu.ro

marți, 18 noiembrie 2014

Sănătatea, o problemă specială de comunicare

Fără îndoială, sănătatea reprezintă astăzi un subiect de maxim interes. Suntem bombardaţi zilnic de reclame şi este normal, pentru că industria farmaceutică realizează un profit impresionant... Stresul, poluarea şi alimentaţia incorectă ne fac tot mai vulnerabili în faţa bolilor, dar, în acelaşi timp, astăzi, ritmul în care se desfăşoară viaţa nu-ţi mai dă răgazul să fii bolnav... Toată lumea a auzit, ştie şi e dispusă să-ţi dea un sfat, reclamele te asaltează din toate părţile, însă abordarea serioasă a problemelor de sănătate devine tot mai complicată, necesitând, pe zi ce trece, tot mai multe cunoştinţe. Ce presupune PR-ul în domeniul medical?

de Cecilia Caragea, fondator ARENA Communications, BRANDER si DACIC COOL

În mod firesc, publicul are nevoie de explicaţii reale, corecte şi, în acelaşi timp, pe înţelesul lui. Ne confruntăm mereu cu noi simptome şi afecţiuni şi vrem să înţelegem ce e cel mai bine de făcut. În fiecare zi, apar noi medicamente, noi tratamente sau proceduri de investigaţie sau de intervenţie. Este important să înţelegem care sunt avantajele, dar, în egală măsură, care sunt riscurile. Este o comunicare ce trebuie să decurgă corect dinspre producătorul şi distribuitorul de medicamente către public, dar, în egală măsură, şi către medic şi farmacist, căci zilnic se înregistrează noi rezultate semnificative în urma studiilor şi cercetărilor întreprinse în lumea largă. Şi aici discutăm atât de medicamentele propriu-zise, ce necesită o reţetă eliberată de medic, precum şi de restul medicamentelor, de sinteză sau de cele naturiste, pe care ni le putem cumpăra singuri de la farmacie, fără a avea nevoie de vreo reţetă.

În egală măsură, este importantă comunicarea largă dinspre medic, dinspre clinicile de stat sau cele private către public. În momentul în care ne confruntăm cu o afecţiune, se ridică o problemă serioasă - cui ne adresăm? În Germania, există clinici ultraspecializate, care tratează, de exemplu, doar genunchiul sau doar umărul, dar în acea problemă excelează cu adevărat! La noi, fiecare tratează aproape tot, dar, evident, fiecare îşi are propria specializare, tratează probleme în care este, poate, cel mai bun şi altele pe care, de asemenea, le poate trata. Însă, de multe ori, avem cu adevărat nevoie de excelenţă. Şi atunci este important să ştim unde trebuie să o căutăm.

Nu mai puţin important este faptul că pentru vindecare, în afară de competenţa medicului, mai este necesară şi încrederea pacientului. Iar aceasta trebuie construită, cu grijă, din timp. Încrederea se câştigă prin competenţă şi rezultate, dar, în egală măsură, şi printr-o comunicare corectă şi convingătoare. Iată de ce comunicarea în domeniul sănătăţii joacă astăzi un rol atât de important pentru toţi actorii implicaţi. Pentru producători şi pentru farmacişti, pentru medici şi pentru clinicile medicale, dar mai ales pentru publicul larg. Faptul că publicul este conştient de importanţa acestei comunicări este demonstrat de interesul tot mai mare acordat materialelor serioase, în măsură să-l lămurească cu privire la problemele lui de interes. Şi tot mai mulţi dintre cei care activează în domeniul produselor sau serviciilor de sănătate au început să înţeleagă faptul că reclama, chiar dacă îşi păstrează un rol important, nu este nici pe departe suficientă. Astfel, tot mai des, aceştia simt nevoia să comunice real, corect şi deschis cu publicul.

A te implica în acest demers reprezintă o adevărată provocare, pentru că este, probabil, domeniul cel mai sensibil şi care îţi pretinde o maximă responsabilitate. Dar tocmai de aceea este o provocare menită să-ţi ofere satisfacţii mult mai mari. Pentru că te obligă, în fiecare clipă, să te depăşeşti pe tine însuţi. Să studiezi, să te informezi, să verifici şi să găseşti de fiecare dată formele optime de comunicare. Nu sunt suficiente bunele intenţii, sunt necesare competenţele pe care trebuie să le pui în joc. Şi de reuşita ta depinde, în acest caz, nu satisfacţia sau bucuria cuiva în căutare de divertisment, de o ţinută cochetă sau de un produs cosmetic special, ci chiar sănătatea şi, uneori, chiar viaţa unui om. E o altă responsabilitate, dar şi o cu totul altă mulţumire. Iar căile de comunicare sunt multiple. De la întâlnirile directe cu publicul ţintă, cu farmacişti sau cu medici, la prezentările realizate cu sprijinul radioului sau a televiziunii, a revistelor şi - nu în ultimul rând - a dialogului direct în mediul virtual, ai la dispoziţie nenumărate căi şi modalităţi de comunicare. Trebuie să vezi însă mereu cum le combini şi, în special, cum şi ce comunici. Este dificil, aş spune chiar foarte dificil, dar trebuie să recunosc faptul că nimic nu egalează gândul că ai reuşit şi tu să-i ajuţi pe cei aflaţi în suferinţă să găsească soluţia optimă pentru propriile lor probleme. Şi nu mă refer aici la acea speranţă sau iluzie că demersul tău şi-a atins ţinta, ci la mesajul direct al celor ce ţin să-ţi mulţumească. Realizarea unei comunicări corecte şi eficiente între specialişti şi publicul larg, pe aria atât de vastă a problemelor de sănătate, cred că trebuie să constituie, astăzi, o prioritate, importantă pentru fiecare dintre noi.

Niciun comentariu:

floria.ro

Etichete

(Re)Descoperim RO 5G abonare accesorii accidentare accounting aerobic affairs Afiliat ajutor de bucatar amenda animal anticelulitic antiinflamator antrenor antreprenor anvelope aparat apicol Apple Pay aranjament argan asigurare audiobook auto autodezvoltare automatizare bebe bestseller bijuterii bila bilet bio Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri BMW booking brad bratara BT Pay buchete. Craciunite Bucuresti burnout bursa business cadastru cadouri calatorie call calmant camera campanie canapele cancer card carduri carte carte identittate cash cazier judiciar ceai cel mai - cea mai - cei mai - cele mai celulita cilindru de spuma clienti clipuri coach coafura colectie color coltar comunicare concediu concurs contabil contactless coplata coronite Craciun creativ creative credit creier crud culturale cumparaturi curatare curs d'ale gurii dacia de testat diabet dictionar dieta din ciclul "Atzatza spiritele" Din ciclul D'ale vietii dispozitiv diuretic diurna donatie drept. Drogurile drumetie economie electric EMS engleza esarfa esential excavator facebook fara reteta fashion ficat finante Fitbit Pay fizica flexibilitate floral flori foam roller fond formator fotbal fotolii gadget galaxy note Garmin Pay GDPR germana global gps gratuit grup gym hairstylist hemoragii hot news HR Huawei ID IHTIS ilegal Ilfov imagine imbracaminte imobiliare impozit impozite imprumut incaltaminte infoSTB insuficienta cardiaca internship intima inventions n gadgets jobs joc kit la baie laptisor de matca lenjerie Lenovo magazin online management manuka mar marketing masca matase de porumb mecenat medicamente Medicina Pentru Toti mediu menopauza menstruatii miere mobilier mobilitate model momente motion mouse multigroom multimedia music natural nerambursabil neuroplasticitate newsletter ocazie ochi odihna off-road ONG online Orange par parcare Parking pastura pat permis conducere persoana PFA PFI philips piele pietre la rinichi pilates plan de afacere plata platforma pneuri polen popcorn porumb postari postura premii primul privata pro produs program prostata psoriazis radio - TV raliu rapid RCA records redirectionare reducere registrul relaxare reparare restituire resursa retur ride-sharing ridicare rochie rola romania romantice rovinieta rulou S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila salariu sales saltele sampon samsung sanatate sarbatori sare scaune scoala scubadiving Seinfeld servicii set slabit smartphone smartwatch SMS Social alert social media sociale software somn spa spatiul privat virtual speciale sponsorizare sponsorizari sport spring SPV start-up nation STB supravietuire tableta talent tapiterii taxa taxe teatru tehnica tensiune terapeut tichete tombola tonic Trafic alert trainer personal trans fat tratament trekking tren tuns ulei umanitar united useful vara vedere veterinar video webinar weekend wella workshop zahar zbor zilier
pictorulfericit.ro