Într-un limbaj simplu, pe înțelesul tuturor, Iancu Guda încearca si reuseste sa ofere 10 răspunsuri la întrebarea: De ce esuează companiile?, împreună cu 100 de soluții practice pentru rezolvarea acestora.
Recomandările de la finalul fiecărui capitol devin astfel un ghid de bune practici pentru dezvoltarea sănătoasă a propriei companii sau pentru monitorizarea consultativă a partenerilor de afaceri.
Experiența sa profesionala de peste zece ani este sintetizată în cartea de față, a cărei misiune este clară: să transforme eșecul altora într-o curbă a învățării pentru fiecare cititor!
Iancu Guda a scris această carte folosind un limbaj cât mai simplu și cu o adresabilitate largă, pentru a contribui la dezvoltarea sustenabilă a mediului de afaceri, pentru un viitor mai bun, pentru că, dacă nu știm istoria, greșelile din trecut se vor repeta.
Iata cele 10 motive pentru care Iancu Guda a scris aceasta carte:
Iata cele 10 motive pentru care Iancu Guda a scris aceasta carte:
- Pentru că fenomenul insolvenței este generalizat, afectând foarte multe companii, creditori și antreprenori. Procedura de insolvență trebuie să fie activată in situații excepționale, și frecvența acesteia in mediul de afaceri trebuie să fie foarte redusă!
- Pentru că greșelile realizate de companiile care au intrat în insolvență în ultimii zece ani sunt repetate de către majoritatea companiilor care astăzi intră în incapacitate de plată. Trebuie să învățăm din greșelile altora, pentru a nu le repeta!
- Pentru că nivelul educației financiare din România este foarte scăzut și mulți antreprenori încearcă să-și conducă afacerile după ureche. Trebuie să contribuim la creșterea nivelului educației financiare și antreprenoriale din România!
- Pentru că spiritul antreprenorial autohton este foarte modest, România inregistrând un număr foarte scăzut al companiilor active la fiecare o mie de locuitori. De asemenea, în contextul accentuării fenomenului polarizării, companiile mari s-au dezvoltat, în timp ce firmele mici și-au restrâns activitatea. Trebuie să contribuim la creșterea păturii de mijloc din mediul de afaceri prin încurajarea și dezvoltarea antreprenoriatului autohton!
- Pentru că jumătate din companiile nou înființate în România își întrerup activitatea în maxim cinci ani de la momentul înregistrării și durata medie de viață a unei companii autohtone este de numai zece ani. Trebuie să contribuim la creșterea ratei de supraviețuire a firmelor nou înființate, precum și la extinderea duratei de viață a companiilor!
- Pentru că mediul de afaceri autohton este vulnerabil în contextul creșterii riscului sistemic și a predictibilității fiscale reduse. Este foarte important ca antreprenorii să fie conștienți de aceste riscuri atunci când își planifică dezvoltarea propriei afaceri!
- Pentru că am încredere în potențialul mediului de afaceri autohton, în capacitatea acestuia de inovare și creștere a competitivității. Încrederea dă încredere!
- Pentru că am avut și am acces la informație, și cred că acest privilegiu vine împreună cu responsabilitatea de a transmite adevărul mai departe, într-un mod cat mai obiectiv, simplu și corect!
- Pentru că am încrederea că această carte poate contribui la un mediu de afaceri mai sănătos, la un viitor mai bun pentru noi și pentru generațiile viitoare!
- Pentru că această carte poate dărui viață, la propriu (având in vedere cauza nobilă pe care o susțin prin vânzarea acestei cărți) și la figurat (având în vedere cele o sută de soluții care pot ajuta mii de companii să evite greșelile firmelor insolvente).
Cui se adreseaza aceasta carte:
- Antreprenorilor (actuali și viitori)
- Conducerii companiilor private sau de stat
- Angajaților din cadrul companiilor, în special cei care activează în departamentul financiar și comercial
- Creditorilor (furnizori, instituții de credit)
- Investitorilor la bursă
- Analiștilor financiari
- Administratorilor judiciari
- Consultanților si formatorilor de opinie
- Studenților și profesorilor
- Decidenților politici
- … plus oricărei persoane care dorește să învețe din greșelile companiilor insolvente!
In 2010, dupa absolvirea Facultatii de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori din cadrul ASE, Iancu Guda a finalizat cu succes programul DOFIN Centru de Excelenta European si, in 2016, toate cele trei nivele de certificare CFA. Detine licenta de formator al Autoritatii Nationale pentru Calificari. in noiembrie 2014, a inceput cursurile EMBA Sheffield University, pe care le-a finalizat cu un calificativ cu distinctie la finalul lui 2016, fiind singurul castigator al bursei integrale la nivel national.
Din martie 2012, este membru activ al Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Romania (AAFBR) si preia responsabilitatea de Vicepresedinte pentru perioada 2014-2016, urmata de mandatul de Presedinte al Consiliului Director al AAFBR pentru perioada 2016-2018.
Din martie 2012, este membru activ al Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Romania (AAFBR) si preia responsabilitatea de Vicepresedinte pentru perioada 2014-2016, urmata de mandatul de Presedinte al Consiliului Director al AAFBR pentru perioada 2016-2018.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu