viataverdeviu.ro

vineri, 7 martie 2014

Concurs: 200 de euro pentru cel mai bun ROI by Liviu Taloi

Incepand de azi, pana Vinerea viitoare 14 martie, organizez un concurs de idei aplicabile pentru magazinele online care ma urmaresc.

Castigul vostru va fi de 200 de euro. Va trebui sa ma bateti si sa faceti un ROI mai mare de 150% investind 200 de euro intr-o campanie asa cum vreti voi, sau investind intr-un instrument care costa sa zicem 200 de euro pe luna, important este sa vad la finalul acestei saptamani ca ROI-ul (calculat matematic pe 30 de zile, extrapolat de la 7 la 30 de zile) venituri mai mari decat costurile, si vreau sa depasiti acel 1.5x. Voi premia concurentul cu cel mai mare ROI calculat si dovedit cu cifre (facturi pt investitie, analytics cu ecommerce)

Conditiile in care eu am calculat un ROI de 150% sunt urmatoarele: un magazin online care face aproximativ 10 comenzi pe zi, care are o comanda medie de 150 de lei si o margine manageriala (e un pic mai mica decat adaosul) de 20%, la o crestere a cifrei de afaceri de 25%, pe cei 200 de euro investiti va castiga 2.5 comenzi in plus pe zi, de la 10 la 12.5, x150 x20% x30 = 2250 de lei – 900 de lei = 1350 de lei / 900 de lei = 1.5, adica un ROI de aproximativ 150%, care se traduce asa, pe langa fiecare leu investit mai castig inca 1 leu si 50 de bani.

In Romania sunt rare aceste cifre, mai ales in conditiile in care sunt numai 2 canale media folosite cu precadere: seo si ppc. Restul investitiilor parca nu mai exista.. dar asta e alta discutie.

Cei 200 de euro nu-i voi da cash, desi nu am o problema cu asta, insa ii voi da ca participare la GPeC, pe oferta de super early bid (pana pe 14 martie aveti o taxa de inscriere la competitie de doar 200 de euro). De ce fac acest lucru? Pentru ca numai ieri am avut o discutie intresanta cu 3 fete la o conferinta de profil (multumesc Modern Buyer pentru invitatie) din care o colega de breasla, cu un magazin mic de tot, spunea ca taxa de 200 de euro este mare pentru ea.. si ca ar baga banii respectivi in adwords. Apoi i-am facut un calcul simplu pe care am sa-l ilustrez mai jos.

200 de euro, adica aproximativ 900 de lei, la 50 de bani per click in medie (acum depinde si de produsele vandute desigur) inseamna 1800 de click-uri care probabil vor fi aproximativ 1800 de vizite, in general sunt mai putine vizite si mai multe click-uri. La o rata de conversie medie de 0.35% cat inregistreaza adwords, sau… sa fim generosi cu un 0.8%, asta inseamna 14.4 comenzi x 150 de lei = 2160 de lei, si la aceeasi margine manageriala de mai sus de 20% inseamna 432 de lei. So.. ati cheltuit 900 de lei si ati capatat 432 de lei, atingand un ROI de aproximativ – 52%, deci unul negativ.. Sigur ca acest calcul e pur didactic si orientativ, el poate diferi fctie de rata de conversie reala, de comanda medie, si de margine..

Poate veti reusi sa aveti un ROI pozitiv in anumite conditii particulare, si tocmai de aceea fac acest concurs.
Sa scot de la voi ceea ce este mai bun. COMPETITIVITATEA!

Acum as vrea sa faceti o comparatie intre 200 de euro taxa de inscriere la GPeC, si ceea ce vei obtine participand la competitia respectiva, intrand in comunitate, venind la scoala de vara, si facand tot ce scrie in manualul de ecommerce pe care gala il reprezinta, cu cei 200 de euro pe care ii veti investi in reclama pe adwords, desi probabil puteam sa iau si alt exemplu.

Tu cine crezi ca va castiga mai mult pe termen mediu si lung? Cine crezi ca va avea un ROI mai bun peste 12 luni de zile de acum inainte?

Pe 14 martie voi plati taxa de inscriere unui magazin online tanar (nu unul consacrat cu o echipa de 5 oameni la marketing) care imi dovedeste ca poate sa aibe din acei 200 de euro un ROI mai bun, cel mai bun ROI dintre participantii la aceasta provocare!

Niciun comentariu:

farmec.ro
floria.ro
libris.ro