Incepand de azi, pana Vinerea viitoare 14 martie, organizez un concurs de idei aplicabile pentru magazinele online care ma urmaresc.
Castigul vostru va fi de 200 de euro. Va trebui sa ma bateti si sa faceti un ROI mai mare de 150% investind 200 de euro intr-o campanie asa cum vreti voi, sau investind intr-un instrument care costa sa zicem 200 de euro pe luna, important este sa vad la finalul acestei saptamani ca ROI-ul (calculat matematic pe 30 de zile, extrapolat de la 7 la 30 de zile) venituri mai mari decat costurile, si vreau sa depasiti acel 1.5x. Voi premia concurentul cu cel mai mare ROI calculat si dovedit cu cifre (facturi pt investitie, analytics cu ecommerce)
Conditiile in care eu am calculat un ROI de 150% sunt urmatoarele: un magazin online care face aproximativ 10 comenzi pe zi, care are o comanda medie de 150 de lei si o margine manageriala (e un pic mai mica decat adaosul) de 20%, la o crestere a cifrei de afaceri de 25%, pe cei 200 de euro investiti va castiga 2.5 comenzi in plus pe zi, de la 10 la 12.5, x150 x20% x30 = 2250 de lei – 900 de lei = 1350 de lei / 900 de lei = 1.5, adica un ROI de aproximativ 150%, care se traduce asa, pe langa fiecare leu investit mai castig inca 1 leu si 50 de bani.
In Romania sunt rare aceste cifre, mai ales in conditiile in care sunt numai 2 canale media folosite cu precadere: seo si ppc. Restul investitiilor parca nu mai exista.. dar asta e alta discutie.
Cei 200 de euro nu-i voi da cash, desi nu am o problema cu asta, insa ii voi da ca participare la GPeC, pe oferta de super early bid (pana pe 14 martie aveti o taxa de inscriere la competitie de doar 200 de euro). De ce fac acest lucru? Pentru ca numai ieri am avut o discutie intresanta cu 3 fete la o conferinta de profil (multumesc Modern Buyer pentru invitatie) din care o colega de breasla, cu un magazin mic de tot, spunea ca taxa de 200 de euro este mare pentru ea.. si ca ar baga banii respectivi in adwords. Apoi i-am facut un calcul simplu pe care am sa-l ilustrez mai jos.
200 de euro, adica aproximativ 900 de lei, la 50 de bani per click in medie (acum depinde si de produsele vandute desigur) inseamna 1800 de click-uri care probabil vor fi aproximativ 1800 de vizite, in general sunt mai putine vizite si mai multe click-uri. La o rata de conversie medie de 0.35% cat inregistreaza adwords, sau… sa fim generosi cu un 0.8%, asta inseamna 14.4 comenzi x 150 de lei = 2160 de lei, si la aceeasi margine manageriala de mai sus de 20% inseamna 432 de lei. So.. ati cheltuit 900 de lei si ati capatat 432 de lei, atingand un ROI de aproximativ – 52%, deci unul negativ.. Sigur ca acest calcul e pur didactic si orientativ, el poate diferi fctie de rata de conversie reala, de comanda medie, si de margine..
Poate veti reusi sa aveti un ROI pozitiv in anumite conditii particulare, si tocmai de aceea fac acest concurs.
Sa scot de la voi ceea ce este mai bun. COMPETITIVITATEA!
Acum as vrea sa faceti o comparatie intre 200 de euro taxa de inscriere la GPeC, si ceea ce vei obtine participand la competitia respectiva, intrand in comunitate, venind la scoala de vara, si facand tot ce scrie in manualul de ecommerce pe care gala il reprezinta, cu cei 200 de euro pe care ii veti investi in reclama pe adwords, desi probabil puteam sa iau si alt exemplu.
Tu cine crezi ca va castiga mai mult pe termen mediu si lung? Cine crezi ca va avea un ROI mai bun peste 12 luni de zile de acum inainte?
Pe 14 martie voi plati taxa de inscriere unui magazin online tanar (nu unul consacrat cu o echipa de 5 oameni la marketing) care imi dovedeste ca poate sa aibe din acei 200 de euro un ROI mai bun, cel mai bun ROI dintre participantii la aceasta provocare!
vineri, 7 martie 2014
Concurs: 200 de euro pentru cel mai bun ROI by Liviu Taloi
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
(Re)Descoperim RO
5G
abonare
accesorii
accidentare
accounting
aerobic
affairs
Afiliat
ajutor de bucatar
amenda
animal
anticelulitic
antiinflamator
antrenor
antreprenor
anvelope
aparat
apicol
Apple Pay
aranjament
argan
asigurare
audiobook
auto
autodezvoltare
automatizare
bebe
bestseller
bijuterii
bila
bilet
bio
Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri
BMW
booking
brad
bratara
BT Pay
buchete. Craciunite
Bucuresti
burnout
bursa
business
cadastru
cadouri
calatorie
call
calmant
camera
campanie
canapele
cancer
card
carduri
carte
carte identittate
cash
cazier judiciar
ceai
cel mai - cea mai - cei mai - cele mai
celulita
cilindru de spuma
clienti
clipuri
coach
coafura
colectie
color
coltar
comunicare
concediu
concurs
contabil
contactless
coplata
coronite
Craciun
creativ
creative
credit
creier
crud
culturale
cumparaturi
curatare
curs
d'ale gurii
dacia
de testat
diabet
dictionar
dieta
din ciclul "Atzatza spiritele"
Din ciclul D'ale vietii
dispozitiv
diuretic
diurna
donatie
drept.
Drogurile
drumetie
economie
electric
EMS
engleza
esarfa
esential
excavator
facebook
fara reteta
fashion
ficat
finante
Fitbit Pay
fizica
flexibilitate
floral
flori
foam roller
fond
formator
fotbal
fotolii
gadget
galaxy note
Garmin Pay
GDPR
germana
global
gps
gratuit
grup
gym
hairstylist
hemoragii
hot news
HR
Huawei
ID
IHTIS
ilegal
Ilfov
imagine
imbracaminte
imobiliare
impozit
impozite
imprumut
incaltaminte
infoSTB
insuficienta cardiaca
internship
intima
inventions n gadgets
jobs
joc
kit
la baie
laptisor de matca
lenjerie
Lenovo
magazin online
management
manuka
mar
marketing
masca
matase de porumb
mecenat
medicamente
Medicina Pentru Toti
mediu
menopauza
menstruatii
miere
mobilier
mobilitate
model
momente
motion
mouse
multigroom
multimedia
music
natural
nerambursabil
neuroplasticitate
newsletter
ocazie
ochi
odihna
off-road
ONG
online
Orange
par
parcare
Parking
pastura
pat
permis conducere
persoana
PFA
PFI
philips
piele
pietre la rinichi
pilates
plan de afacere
plata
platforma
pneuri
polen
popcorn
porumb
postari
postura
premii
primul
privata
pro
produs
program
prostata
psoriazis
radio - TV
raliu
rapid
RCA
records
redirectionare
reducere
registrul
relaxare
reparare
restituire
resursa
retur
ride-sharing
ridicare
rochie
rola
romania
romantice
rovinieta
rulou
S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila
salariu
sales
saltele
sampon
samsung
sanatate
sarbatori
sare
scaune
scoala
scubadiving
Seinfeld
servicii
set
slabit
smartphone
smartwatch
SMS
Social alert
social media
sociale
software
somn
spa
spatiul privat virtual
speciale
sponsorizare
sponsorizari
sport
spring
SPV
start-up nation
STB
supravietuire
tableta
talent
tapiterii
taxa
taxe
teatru
tehnica
tensiune
terapeut
tichete
tombola
tonic
Trafic alert
trainer personal
trans fat
tratament
trekking
tren
tuns
ulei
umanitar
united
useful
vara
vedere
veterinar
video
webinar
weekend
wella
workshop
zahar
zbor
zilier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu