- Cinci secunde: Acesta e timpul maxim pentru a arăta utilizatorilor ce ai de oferit, când ajung la tine pe site. Răbdarea nu e o virtute a acestora. Oferă-le un motiv să rămână.
- Mesaje adecvate: mesajele trebuie să fie clare şi concise, pe prima pagină. Explicaţii şi detalii oferi pe alte pagini.
- Îndemn la acţiune: Pe toate site-urile web de succes vei vedea linkuri/butoane puse în evidenţă, gen “Solicită o cotaţie de preţ”, “Cumpără acum”, etc. Aceste linkuri arată clar ce ai de oferit. Ele trebuiesc plasate în partea de sus a paginii, Dacă pagina e mare, mai pune un link în partea de jos a paginii.
- Dezvoltă încrederea: Încrederea e critică în vânzarea de produse şi servicii. Oferă promoii pentru a câştiga încrederea. Certificatele, premiile, ca şi şi mărturiile foştilor clienţi, sunt de asemenea importante.
- Conţinut proaaspăt: Conţinutul e cel mai important. Să ai grijă să nu oferi conţinut expirat. Site-ul să arate că este vorba de o firmă activă.
- Reţele sociale: Reţelele sociale sunt ideale pentru loializarea clienţilor şi imaginea firmei. Dezvoltă o integrare bidirecţională cu site-ul web.
- Nu pune clienţii să gândească: Vizitatorii trebuie să navigheze uşor, şi să găsească fără probleme zonele de interes.
- Web 2.0: Nu crea site-ul pentru a arăta ce ştie firma ta să facă, sau ce vinde. Evidenţiază ce poate face afacerea ta pentru vizitatori.
- Video: Interacţiunea multimedia şi clipurile video permit vizitatorilor să înţeleagă mai bine afacerea ta, şi să o aprecieze.
- Nu reinventa roata: Este bine să foloseşti platforme existente în sursă deschisă (WordPress, Drupal, Joomla – Magento şi Prestashop pentru comerţ electronic). Acestea se instalează uşor, câştigi timp, şi găseşti suport pentru orice problemă care poate apare.
- Nu te opri: După ce ai ajuns pe primul loc în căutări, sau la numărul de fani ai paginii de Facebook, nu te opri. Vei fi depăşit rapid de competitori.
- Securitatea: Un aspect deosebit de important. Nu stoca datele importante pe site.
- SEO: Optimizează site-ul cât de mult posibil pentru motoarele de căutare. Foloseşte elementele de design adecvate cuvintelor cheie pentru care vrei să fii în top.
- Evită formularele mari: Formularele (precum cele de la cumpărături) complicate deranjează clienţii, mulţi renunţă dacă sunt prea multe elemente de completat.
- Evită fonturile dificile: Dacă foloseşti fonturi mici, şterse, sau complicate, supui utilizatorii la eforturi suplimentare pentru a citi şi înţelege ce scrie pe site.
- Fii un lider în domeniu: Liderii din domeniu nu presupun neapărat că au cele mai mari vânzări; lideri sunt şi cei care sunt foarte activi, inovativi, şi ajută pe alţii. Ei se pot exprima pe propriul site, sau pe reţelele sociale (de obicei pe LinkedIn).
- Fii mobil: Tabletele şi telefoanele mobile ocupă în prezent 17,4% din traficul pe Internet, şi sunt în creştere. Dezvoltă site-ul compatibil cu dispozitivele mobile.
- Audienţă ţintită: Nu încerca să atragi pe toată lumea. O audienţă ţintită converteşte mult mai bine.
- Performanţe şi statistici: Monitorizează performanţele site-ului, şi îmbunătăţeşte-le acolo unde constaţi că este nevoie. Monitorizează poziţionarea în motoarele de căutare, conversia, şi alte date care te ajută să optimizezi site-ul pentru vizitatori.
- Paginile: Fiecare pagină web este importantă Motoarele de căutare indexează paginile şi nu site-ul în sine. Construieşte fiecare pagină în aşa fel încât să fie suficient de atractivă pentru a fi recomandată de alte site-uri.
- Ţinta marketingului: Toate campaniile de marketing, mai puţin cele pentru imaginea firmei, au ca ţintă finală atragerea de vizitatori pe site. Acordă atenţia cuvenită acestuia, pentru a nu risipi timpul cu campaniile de marketing.
- Conversia: Cele mai bune site-uri nu sunt cele care arată cel mai bine, ci cele care convertesc cel mai mult vizitatorii în clienţi.
- Evită Flash: Până nu demult cele mai grozave site-uri erau cele create cu Flash. Dar dispozitivele mobile, mai ales cele de la Apple, nu suportă Flash, şi vei pierde astfel potenţiali clienţi.
- Contrastul textului: Textul de culoare neagră pe fond alb a fost şi este cel mai eficient.
Citeste mai mult aici:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu