eJobs, 02 Februarie 2006
'Cum sa-mi determin clienti sa cumpere intotdeauna de la mine?'.
Orice reprezentant de vanzari istet stie ca cele mai bune afaceri se incheie cu acei clienti care revin pentru noi comenzi.
Asigura-te ca clientii tai vor cat mai multe comenzi. Foloseste sfaturile oferite de John Tschohl, presedinte al Institutului calitatii serviciilor Minneapolis si autorul cartii "Cum sa devii profesionist in relatiile cu clientii".
- Iubeste-ti clientii. “Clientii isi dau seama din primele 10 secunde daca iti pasa de ei si daca ii simpatizezi. Atunci vor sti daca vor sa faca afaceri cu tine”, a explicat Tschohl. “Cu toate ca piata economica instarita din zilele noastre e dominata de indiferenta, consumatorii isi manifesta nevoia de afectiune.”
- Zi-le pe nume. “E un sfat simplu, dar magic”, considera Tschohl. Oamenilor le place sa le zici pe nume si vor sa faca afaceri doar cu cei cunoscuti. Dar ai grija sa il pronunti corect.
- Vorbeste repede. Oamenii vor sa li se raspunda cat mai repede, sustine Tschohl. “Daca vrei ca acesti clientii sa ramana alaturi de tine, vei invata sa lucrezi intr-un ritm mai alert.”
- Respecta-ti promisiunile. “Nerespectarea unei promisiuni este principalul motiv pentru care te refuza clientii. “Daca le promiti ca rezolvi o problema pana a doua zi, asigura-te personal ca problema se rezolva la timp sau chiar mai repede. Daca te oferi sa faci un lucru, inseamna ca trebuie sa il faci !”
- Asigura-te ca membrii echipei cu care lucrezi au urmat un curs de pregatire. “Nu e suficient ca doar reprezentantul de vanzari sa cunoasca regulile. Toti membrii echipei tale trebuie sa aiba cel putin cunostinte
primare si putina experienta.”
Interdictii in procesul de vanzare
Daca l-ai intreba pe Kevin Davis care sunt cele mai intalnite 5 greseli in procesul de vanzare, vei constata ca ii este greu sa se limiteze la un numar atat de mic de greseli. Acest instructor, autorul cartii "Intra in pielea personajului", a studiat intensiv gafele de acest gen.
Daca una dintre situatiile urmatoare iti pare cunoscuta, vei avea consolarea ca nu esti singurul care a trecut prin asa ceva.
1. Concentreaza-te asupra procesului de vanzare, nu asupra celui de cumparare. „Daca faci aceasta greseala inseamna ca esti prea atent la informatiile din agenda ta, in loc sa ii acorzi importanta clientului”, sustine Davis. Mai rau e ca, clientii din ziua de azi au tendinta sa iti prevada miscarile urmatoare, mai ales cand te concentezi prea tare asupra tehnicii si uiti de nevoile clientului. Davis considera ca in zilelor noastre clientii s-au saturat de reprezentantii prea concentrati si prea insistenti. “Vinde incet. Clientul tau va cumpara mai repede.”
2. Afla cine ia deciziile. Davis considera ca aproximativ 90% dintre contracte sunt incheiate, de fapt, in absenta reprezentantului de vanzari pentru ca persoana care hotaraste nu participa la prezentare.
Poti avea succes in vanzari doar daca identifici acele persoane si te asiguri ca beneficiile si calitatile produsului sunt apreciate si de ei.
3. Informeaza-ti clientul cu privire ca costurile pe care le implica timpul pierdut. “Decizia clientilor de a amana discutiile e principalul concurent al multor reprezentanti de vanzari”, sustine Davis. Un vanzator adevarat trebuie sa stie cum sa le explice clientilor care sunt costurile pe care le implica o amanare. Cu toate ca ar putea considera
ca e bine sa fii precaut si sa mai astepti, trebuie sa inteleaga ca timpul inseamna bani.
4. Nu-ti pierde timpul contactand clienti neinteresati. Daca te ocupi cu vanzarea unor produse de calitate, nu are rost sa insisti contactand agenti interesati doar de pret, afirma Davis. Cheia succesului in vanzari o reprezinta identificarea clientilor potriviti care vor, necesita si valorifica produsul oferit de tine.
5. Ocupa-te de temerile clientilor. Oare ce mai poate sta in calea incheierii contactului dupa ce toate dicutiile au fost incheiate ? Ce ii face pe clienti sa isi piarda linistea sufleteasca in timp ce semneaza in josul paginii ? De ce se intampla ca unii comercianti sa renunte in ultimele minute ? De frica! Le e frica sa nu cumva sa fi luat o decizie
gresita, iar astfel sa aiba de suferit in fata sefilor, a familiei si a colegilor. Trebuie sa identifici temerile comerciantului si sa gasesti un mod de a le spulbera, ne sfatuieste Davis. Asa ca, de fiecare data trebuie sa iti pregatesti un plan B pe care sa il folosesti impotriva temerilor clientului.
Va prezint conex un filmulet pentru edificare:
http://www.youtube.com/watch?v=Iyc12giXal0
vineri, 28 septembrie 2007
Cateva sfaturi utile pentru pastrarea clientilor
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
(Re)Descoperim RO
5G
abonare
accesorii
accidentare
accounting
aerobic
affairs
Afiliat
ajutor de bucatar
amenda
animal
anticelulitic
antiinflamator
antrenor
antreprenor
anvelope
aparat
apicol
Apple Pay
aranjament
argan
asigurare
audiobook
auto
autodezvoltare
automatizare
bebe
bestseller
bijuterii
bila
bilet
bio
Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri
BMW
booking
brad
bratara
BT Pay
buchete. Craciunite
Bucuresti
burnout
bursa
business
cadastru
cadouri
calatorie
call
calmant
camera
campanie
canapele
cancer
card
carduri
carte
carte identittate
cash
cazier judiciar
ceai
cel mai - cea mai - cei mai - cele mai
celulita
cilindru de spuma
clienti
clipuri
coach
coafura
colectie
color
coltar
comunicare
concediu
concurs
contabil
contactless
coplata
coronite
Craciun
creativ
creative
credit
creier
crud
culturale
cumparaturi
curatare
curs
d'ale gurii
dacia
de testat
diabet
dictionar
dieta
din ciclul "Atzatza spiritele"
Din ciclul D'ale vietii
dispozitiv
diuretic
diurna
donatie
drept.
Drogurile
drumetie
economie
electric
EMS
engleza
esarfa
esential
excavator
facebook
fara reteta
fashion
ficat
finante
Fitbit Pay
fizica
flexibilitate
floral
flori
foam roller
fond
formator
fotbal
fotolii
gadget
galaxy note
Garmin Pay
GDPR
germana
global
gps
gratuit
grup
gym
hairstylist
hemoragii
hot news
HR
Huawei
ID
IHTIS
ilegal
Ilfov
imagine
imbracaminte
imobiliare
impozit
impozite
imprumut
incaltaminte
infoSTB
insuficienta cardiaca
internship
intima
inventions n gadgets
jobs
joc
kit
la baie
laptisor de matca
lenjerie
Lenovo
magazin online
management
manuka
mar
marketing
masca
matase de porumb
mecenat
medicamente
Medicina Pentru Toti
mediu
menopauza
menstruatii
miere
mobilier
mobilitate
model
momente
motion
mouse
multigroom
multimedia
music
natural
nerambursabil
neuroplasticitate
newsletter
ocazie
ochi
odihna
off-road
ONG
online
Orange
par
parcare
Parking
pastura
pat
permis conducere
persoana
PFA
PFI
philips
piele
pietre la rinichi
pilates
plan de afacere
plata
platforma
pneuri
polen
popcorn
porumb
postari
postura
premii
primul
privata
pro
produs
program
prostata
psoriazis
radio - TV
raliu
rapid
RCA
records
redirectionare
reducere
registrul
relaxare
reparare
restituire
resursa
retur
ride-sharing
ridicare
rochie
rola
romania
romantice
rovinieta
rulou
S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila
salariu
sales
saltele
sampon
samsung
sanatate
sarbatori
sare
scaune
scoala
scubadiving
Seinfeld
servicii
set
slabit
smartphone
smartwatch
SMS
Social alert
social media
sociale
software
somn
spa
spatiul privat virtual
speciale
sponsorizare
sponsorizari
sport
spring
SPV
start-up nation
STB
supravietuire
tableta
talent
tapiterii
taxa
taxe
teatru
tehnica
tensiune
terapeut
tichete
tombola
tonic
Trafic alert
trainer personal
trans fat
tratament
trekking
tren
tuns
ulei
umanitar
united
useful
vara
vedere
veterinar
video
webinar
weekend
wella
workshop
zahar
zbor
zilier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu