viataverdeviu.ro

joi, 27 septembrie 2007

Cazierul fiscal se obtine direct la Registrul Comertului

Autor: Av. Andreea Preotesoiu
Publicat la: 27 Septembrie 2007

Incepand cu data de 1 octombrie 2007, pentru persoanele care au de efectuat inregistrari la Registrul Comertului (asociati, actionari, reprezentanti legali), obtinerea cazierului fiscal nu se mai face la Administratiile Financiare, ci direct la Oficiile Registrului Comertului.

Inca de la modificarea legii cazierului fiscal prin Ordonanta de Guvern 45/2007 era prevazuta aceasta posibilitate de obtinere a cazierului fiscal. Dar, asa cum aratam si intr-un articol anterior, aceste prevederi urmau sa devina aplicabile abia dupa ce era convenit si semnat Protocolul incheiat intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Ministerul Justitiei – Oficiul National al Registrului Comertului.

Posibilitatea aceasta de obtinere a cazierului fiscal este oferita in urmatoarele situatii:
- la înfiinţarea societăţilor comerciale, a societăţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi;
- la cesiunea părţilor sociale sau a acţiunilor de către noii asociaţi sau acţionari
- la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanţi legali, asociaţi şi acţionari.

Obligaţia de obtinere a cazierului fiscal este îndeplinită în situaţiile de mai sus prin transmiterea, în format electronic, a informaţiilor din cazierul fiscal al contribuabililor de Ministerul Economiei şi Finanţelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la solicitarea acestuia, în termen de 8 ore.

Solicitarea cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele informaţii: numele şi prenumele/denumirea şi codul de identificare fiscală."

Taxa pentru obtinerea cazierului fiscal este de 20 de lei si se va achita in situatiile de mai sus direct la casieriile Oficiilor Registrului Comertului. Noua reglementare fluidizeaza astfel circuitul procedural, simplificandu-l si scurtandu-i durata in acelasi timp.

Este important de stiut ca persoanele care au de inregistrat cereri la Registrul Comertului nu mai pot obtine certificatul de cazier fiscal decat in aceasta forma electronica. Nu se vor mai primi caziere fiscale eliberate de catre organele fiscale competente ulterior datei de 1 octombrie 2007.

Informatiile pe care Ministerul Economiei şi Finanţelor le transmite electronic despre fiecare contribuabil ii pot servi acestuia numai in relatia cu Registrul Comertului, nefiind valabile in alte situatii.

Astfel, certificatul de cazier fiscal se obtine in continuare prin procedura obisnuita în următoarele situaţii prevazute de lege:
- la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora
- la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi.

Niciun comentariu:

farmec.ro
floria.ro
libris.ro