Orice plan de comunicare trebuie sa puna intrebarea fundamentala "Cu ce scop a fost infiintata aceasta organizatie ?", "Care sunt scopurile pe care le urmareste ?", "Care sunt obiectivele cheie ? ". Aceste intrebari reprezinta baza pentru elaborarea planului tau.
Intre timp va trebui sa te intrebi cat de bine cunoaste publicul activitatea companiei si care este opinia sa cu privire la aceasta. Pentru a dobandi un punct de vedere obiectiv asupra problemei vor fi necesare cercetari de teren – de multe ori sunt suficiente chestionare rapide sau telefoane aplicate unui esantion reprezentativ de subiecti. Astfel poti afla cum este cotata compania in mintea oamenilor.
Unde doresti sa ajungi ? (obiectivul tau)
Cum iti doresti sa fie cotata organizatia ta peste un anumit interval de timp – spre exemplu un an, trei ani sau poate la sfarsitul unei campanii ? Doresti sa te faci cunoscut cat mai multor oameni, si daca da de ce ? Ai capacitatea sa te ocupi de efective mai mari de clienti, consumatori sau vizitatori ?
Cui te adresezi ? (publicul tinta)
Caror sectoare ale comunitatii te adresezi ? De exemplu te poti adresa liderilor de opinie locali, cum ar fi parlamentarului din circumscriptia ta sau editorului ziarului local, parintilor cu copii sub cinci ani, sau celor preocupati de soarta persoanelor in varsta. "Publicul larg" sau "toata lumea" sunt expresii prea vagi. Cu cat publicul tinta va fi specific at mai precis cu atat vei avea mai mult succes. A-ti alege publicul nu inseamna sa excluzi pe toata lumea ci doar sa cunosti mai bine un grup restrans de persoane.
Afla din ce surse se informeaza publicul tau tinta. Ce ziare citesc cei vizati ? Asculta postul de radio local ? Fac parte dintr-o alta retea ? Considera ca ziarul local nu e bun de nimic ? Toate acestea te vor ajuta sa-ti aplici strategia.
Ce mesaj doresti sa transmiti ? (mesajul cheie)
Incearca sa fii cat mai clar in privinta mesajului pe care doresti sa-l transmiti. Mesajele cheie sunt de obicei simple si rareori implica declaratii cu privire la politicile companiei. Ar trebui sa te intrebi "Ce motive ar avea publicul tinta sa apeleze la serviciile noastre ?" Raspunsul "pentru ca suntem buni" nu este suficient. De ce suntem buni ? "Suntem demni de incredere" sau "stim despre ce vorbim" sunt ambele mesaje cheie. Nu este mereu necesar sa comunici in cuvinte un mesaj cheie – acesta poate fi incorporat in designul materialelor promotionale.
Ce metode vei folosi ?
Cum iti poti impresiona cel mai bine publicul tinta cu mesajul tau ? Acest lucru depinde de informatiile pe care le ai despre respectivul public. Gandeste dincolo de relatia cu media. Daca discursul este cel mai potrivit atunci foloseste-l: conferinte, intalniri, vizite - toate pot face parte dintr-un plan de PR. Ce zici de expuneri in vitrinele magazinelor, posta directa sau expozitii ? Metodele tale trebuie sa se bazeze pe cat posibil pe informatiile despre publicul tinta. Este inutil sa faci o multime de eforturi pentru a aparea intr-o revista de business exceptionala, de exemplu, daca foarte putine persoane dintre cei care alcatuiesc publicul tinta citesc acel ziar – saptamanalul local s-ar putea sa-ti fie de mai mare folos.
Strategii si orare
Cu alte cuvinte planul tau de actiune. Iti doresti un val puternic de publicitate sau unul mai domol ? Stabileste-ti obiectivele si un orar – revistele, chiar cele locale, iti pot tipari articolul chiar peste trei luni de la momentul cand l-au solicitat. De exemplu, daca strategia ta presupune participarea la cat mai multe intalniri, atunci propune-ti sa participi la X intalniri pe parcursul urmatoarelor sase luni. Fiecare metoda sau mijloc de comunicare ales va avea propriile limite de timp. Daca nu iti stabilesti niste scopuri concrete este posibil sa-ti uiti bunele intentii !
Buget
Cat te vor costa toate astea ? Intr-o lume ideala bugetul tau ar acoperii toate costurile necesare implementarii strategiei tale. In realitate trebuie sa-ti limitezi optiunile. Nu vei putea sa aplici tot ce ti-ai propus asa ca indreapta-ti resursele spre metodele pe care le consideri cele mai eficiente – chiar daca nu sunt cele mai atragatoare.
Anumite etape ale strategiei tale ar putea sa inceapa abia peste cateva luni de la implementarea strategiei, iar in acest caz s-ar putea sa ai timp pentru a strange niste bani in plus. Creditorii ofera mai usor fonduri pentru o actiune precisa daca face parte dintr-o strategie generala de comunicare decat daca se afla pe cont propriu.
Evaluare
Clar - aceasta etapa iti va da dureri de cap ! Dar cum altfel poti verifica daca eforturile tale au avut success ? Rezerva-ti mereu timp pentru aceasta operatiune – chiar daca ea presupune doar pastrarea unor articole decupate din ziare si a unei evidente cu numarul de interviuri acordate. Facand acest lucru in mod regulat iti poti da seama cand lucrurile nu merg asa cum iti doreai. Este un sistem de prevenire foarte bun care iti da posibilitatea sa-ti schimbi strategia mai degraba decat sa te dai cu capul de pereti.
De retinut – cea mai buna strategie este una flexibila care se modifica in timp.
Wall-Street, 11 Octombrie 2006
vineri, 14 septembrie 2007
Cum sa redactezi un plan de comunicare ..
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Etichete
(Re)Descoperim RO
5G
abonare
accesorii
accidentare
accounting
aerobic
affairs
Afiliat
ajutor de bucatar
amenda
animal
anticelulitic
antiinflamator
antrenor
antreprenor
anvelope
aparat
apicol
Apple Pay
aranjament
argan
asigurare
audiobook
auto
autodezvoltare
automatizare
bebe
bestseller
bijuterii
bila
bilet
bio
Bloggeri: Intrebari si Raspunsuri
BMW
booking
brad
bratara
BT Pay
buchete. Craciunite
Bucuresti
burnout
bursa
business
cadastru
cadouri
calatorie
call
calmant
camera
campanie
canapele
cancer
card
carduri
carte
carte identittate
cash
cazier judiciar
ceai
cel mai - cea mai - cei mai - cele mai
celulita
cilindru de spuma
clienti
clipuri
coach
coafura
colectie
color
coltar
comunicare
concediu
concurs
contabil
contactless
coplata
coronite
Craciun
creativ
creative
credit
creier
crud
culturale
cumparaturi
curatare
curs
d'ale gurii
dacia
de testat
diabet
dictionar
dieta
din ciclul "Atzatza spiritele"
Din ciclul D'ale vietii
dispozitiv
diuretic
diurna
donatie
drept.
Drogurile
drumetie
economie
electric
EMS
engleza
esarfa
esential
excavator
facebook
fara reteta
fashion
ficat
finante
Fitbit Pay
fizica
flexibilitate
floral
flori
foam roller
fond
formator
fotbal
fotolii
gadget
galaxy note
Garmin Pay
GDPR
germana
global
gps
gratuit
grup
gym
hairstylist
hemoragii
hot news
HR
Huawei
ID
IHTIS
ilegal
Ilfov
imagine
imbracaminte
imobiliare
impozit
impozite
imprumut
incaltaminte
infoSTB
insuficienta cardiaca
internship
intima
inventions n gadgets
jobs
joc
kit
la baie
laptisor de matca
lenjerie
Lenovo
magazin online
management
manuka
mar
marketing
masca
matase de porumb
mecenat
medicamente
Medicina Pentru Toti
mediu
menopauza
menstruatii
miere
mobilier
mobilitate
model
momente
motion
mouse
multigroom
multimedia
music
natural
nerambursabil
neuroplasticitate
newsletter
ocazie
ochi
odihna
off-road
ONG
online
Orange
par
parcare
Parking
pastura
pat
permis conducere
persoana
PFA
PFI
philips
piele
pietre la rinichi
pilates
plan de afacere
plata
platforma
pneuri
polen
popcorn
porumb
postari
postura
premii
primul
privata
pro
produs
program
prostata
psoriazis
radio - TV
raliu
rapid
RCA
records
redirectionare
reducere
registrul
relaxare
reparare
restituire
resursa
retur
ride-sharing
ridicare
rochie
rola
romania
romantice
rovinieta
rulou
S.P.A.M. - Stire Potrivita Actiune Memorabila
salariu
sales
saltele
sampon
samsung
sanatate
sarbatori
sare
scaune
scoala
scubadiving
Seinfeld
servicii
set
slabit
smartphone
smartwatch
SMS
Social alert
social media
sociale
software
somn
spa
spatiul privat virtual
speciale
sponsorizare
sponsorizari
sport
spring
SPV
start-up nation
STB
supravietuire
tableta
talent
tapiterii
taxa
taxe
teatru
tehnica
tensiune
terapeut
tichete
tombola
tonic
Trafic alert
trainer personal
trans fat
tratament
trekking
tren
tuns
ulei
umanitar
united
useful
vara
vedere
veterinar
video
webinar
weekend
wella
workshop
zahar
zbor
zilier
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu